dc.contributor |
Miquel Roigé, Fernando
|
|
dc.contributor.author |
Febrer Santos, Jara
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-11-05T12:10:09Z |
|
dc.date.available |
2018-11-05T12:10:09Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148438 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de màster del Màster Universitari en Formació del
Professorat formula una proposta d’organització d’un hort escolar a secundària.
Per fer-ho es basa en dos pilars. Primer, els resultats de la recerca bibliogràfica
fonamenten la idoneïtat pedagògica del treball a l’hort. Segon, una sèrie
d’entrevistes amb els responsables de l’hort escolar de nou centres educatius
menorquins serveix de porta de descoberta a les nombroses maneres
d’organitzar un hort i als seus punts forts i punts febles. A partir de l’anàlisi dels
nou horts escolars, s’identifiquen tres models d’hort, quatre models de
repartiment de les tasques i dos models de professorat responsable de l’hort.
També s’analitzen els punts clau per al funcionament de l’hort esmentats pel
professorat entrevistat i es comparen amb aquells trobats a la literatura, alhora
que es compilen les dificultats que s’han trobat per posar en marxa i mantenir
en funcionament l’hort.
El resultat de la recerca indica que el més adient per a un centre de secundària
és organitzar l’hort com a una assignatura optativa, impartida per professorat
especialista (aquest terme fa referència al fet de tenir un professor encarregat
de les classes a l’hort, front a la visita a l’hort amb el tutor o professorat d’altres
assignatures). Un cop s’assegura el manteniment de l’hort a través de l’alumnat
de l’assignatura optativa, aquest pot aprofitar-se també per a activitats puntuals
diverses, que poden ser d’educació ambiental, alimentació saludable, i moltes
altres. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
55 - Geologia. Meteorologia |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Hort escolar |
ca |
dc.subject.other |
Models d’organització |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge per competències |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge basat en problemes |
ca |
dc.subject.other |
Asprenentatge situat |
ca |
dc.title |
L'hort escolar als centres de Menorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|