Institutional Repository

La gamificació i altres dinàmiques de joc com a inductores de la motivació

Show simple item record

dc.contributor Beguiristain de Vos, Carlos Jesús
dc.contributor.author Cortada Salas, Àlex
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-11-05T12:17:40Z
dc.date.available 2018-11-05T12:17:40Z
dc.date.issued 2018-11-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148442
dc.description.abstract [cat] Durant els darrers anys, en el món de l’educació han anat apareixent i s’ha fet cada vegada més ressò de diversos tipus de metodologies didàctiques, el punt en comú de les quals es centra en el seu allunyament respecte de les metodologies més tradicionals com pugui ser l’exposició didàctica. D’entre aquestes metodologies n’hi ha que fa més anys que ja són presents al panorama educatiu i que busquen fer-se un lloc cada vegada més important, com ara les metodologies de caire operatiu, de treball per projectes i en equips cooperatius que pretenen donar el rol de protagonista als alumnes pel que fa al seu aprenentatge. D’altres són relativament més recents, i es fonamenten en el desenvolupament i major presència de les TIC a les aules, com ara la flipped classroom o el e-learning. Una nova metodologia de què se n’està fent cada vegada més ressò, és la gamificació o ludificació. Aquesta experiència didàctica, la qual cerca reunir els elements d’un joc, combinar dins del possible les noves tecnologies i incentivar la motivació dels alumnes, és l’element central d’aquest treball. En les següents pàgines, es cerca arribar a determinar què és i com funciona la gamificació, conjuntament amb les característiques de la motivació de l’alumnat a què cerca incentivar. Una experiència de caire personal, al final del treball, busca posar de manifest la possibilitat d’introduir algunes de les dinàmiques de la gamificació a l’aula. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.title La gamificació i altres dinàmiques de joc com a inductores de la motivació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics