Corporate Social Responsibility in the hotel sector. Consumer reaction

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dc.contributor Serra Cantallops, Antoni
dc.contributor.author Muñoz Naveiras, María del Carmen
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2018-11-21T13:36:54Z
dc.date.available 2018-11-21T13:36:54Z
dc.date.issued 2018-11-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148569
dc.description.abstract [eng] This report aims to analyse the CSR literature of different authors of the past and the actual century. Especially, a review of the different theories about the relationship of CSR and consumer behaviour in the hotel industry and how hotel chains gain a competitive advantage and improves its brand image in carry on diverse initiatives related to CSR. Also, it will be analysed the practices of one of the most important hotel chains worldwide and how these practices are communicated to its stakeholders. Finally, with the theories and conclusions of the different authors, this report proposes a plan for hotel chain companies that will help them to improve its CSR programme. ca
dc.description.abstract [spa] Este trabajo pretende analizar la literatura de la RSC de diferentes autores a lo largo del siglo pasado y del actual. Especialmente, una revisión de las diferentes teorías sobre la relación entre la RSC y el comportamiento de los consumidores en la industria hotelera, y como las cadenas hoteleras ganan una ventaja competitiva y mejoran su imagen y marca llevando a cabo diversas iniciativas relacionadas ésta. También, serán analizadas las prácticas de una de las marcas hoteleras más importantes de España y del mundo y como éstas son comunicadas a los grupos de interés. Finalmente, con las teorías y conclusiones de los diferentes autores analizados, este trabajo propone un plan de actuación para la industria hotelera sobre cuáles son los puntos de interés y como mejorar la estrategia de la RSC. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher application/pdf
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 33 - Economia ca
dc.title Corporate Social Responsibility in the hotel sector. Consumer reaction ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Corporate Social Responsibility
dc.subject.keywords Customer
dc.subject.keywords CSR
dc.subject.keywords Hotel industry


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