dc.contributor |
Ruiz Aguilera, Daniel |
|
dc.contributor.author |
Fidalgo Rosselló, Miguel Ángel |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-01-29T12:01:29Z |
|
dc.date.available |
2019-01-29T12:01:29Z |
|
dc.date.issued |
2018-02-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/148882 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El següent treball de fi de màster tracta d’investigar sobre la situació de
l'assignatura de matemàtiques als cicles d'educació artística. És destacable
que el cicle formatiu superior de disseny d’interiors tingui un currículum tan
antic (any 1996), per altra banda és sorprenent les dificultats que tenen els
alumnes per la utilització de fórmules per calcular i dimensionar instal·lacions, i
també la falta de recursos a les escoles d’art per utilitzar les noves tecnologies,
i així oferir una ensenyança adaptada a les necessitats del món professional
actual.
Aquest treball té com a objectiu arribar a conclusions sobre com millorar el
coneixement matemàtic dels alumnes del cicle formatiu de moblament. Aquest
objectiu afecta de manera directa a l'assignatura de matemàtiques i a
l'assignatura de tècniques i sistemes de construcció (tecnologia), i d'una forma
més transversal a assignatures com dibuix tècnic i expressió volumètrica. S’han
desenvolupat en aquest curs les activitats resultants d'aquesta proposta de
millora amb l'alumnat a l'Escola d'Art d'Eivissa. Donades les característiques
del grup de primer i segon de Moblament, s’ha pogut aprendre a partir de
l’experiència quines modificacions s’han de fer a les activitats per tal de treure
el màxim profit, així com veure quin tipus d’activitats són viables amb els
recursos disponibles a l’escola, i com es podria millorar la formació de l’alumnat
amb un mica més de temps i instal·lacions.
Es tracta la problemàtica de què els alumnes no arriben amb els coneixements
necessaris al cicle ni assoleixen les capacitats necessàries al primer curs, quan
realitzen dues hores setmanals de matemàtiques i no tornen a fer més.
Finalment, es fa una breu aplicació de les noves tecnologies a les
matemàtiques per tractar d'arribar millor a un alumnat acostumat a material
multimèdia i amb poques ganes d'utilitzar nombres, magnituds i fórmules. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.title |
Les matemàtiques al Cicle Formatiu de Grau Superior de Moblament. Estat actual i possibles millores |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T10:36:02Z |
|
dc.subject.keywords |
Proposta didàctica |
|
dc.subject.keywords |
Matemàtiques |
|
dc.subject.keywords |
Art |
|
dc.subject.keywords |
Disseny d’interiors |
|
dc.subject.keywords |
Educació artística |
|