Avaluació dels resultats d'un centre d'educació especial en la millora de conductes problema

Show simple item record

dc.contributor Servera Barceló, Mateu
dc.contributor.author Capellà Camacho, Noeli
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-01-30T09:06:22Z
dc.date.available 2019-01-30T09:06:22Z
dc.date.issued 2018-07-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148891
dc.description.abstract [cat] El centre concertat d’educació especial Quatre per Quatre atén a alumnes amb trastorns greus de la conducta i emocionals que tenen dificultats per integrar-se en un context educatiu normalitzat, amb l’objectiu de treballar per a la inclusió dels alumnes en escoles. El present estudi té com a finalitat avaluar per primera vegada de manera objectiva els resultats que obté l’escola en la millora de les conductes dels menors amb aquesta problemàtica. Les variables que es tenen en compte per l’estudi són la conducta disruptiva i el comportament relacionat amb el diagnòstic que presenta l’alumne. El centre d’educació especial i els centres de referència on assisteixen els menors, registren les conductes dels 12 alumnes que formen part de la mostra de subjectes. Els resultats mostren que els menors que reben el tractament del centre d’educació especial milloren la conducta disruptiva i els alumnes amb trastorn de la conducta disminueixen el comportament relacionat amb els trets diagnòstics, però els alumnes amb trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat mostren més resistències davant la intervenció. Es proposen modificacions i millores del projecte per poder realitzar aquest mateix estudi a tots els cursos acadèmics i oferir un servei eficaç i de qualitat per a la inclusió dels alumnes a les escoles. ca
dc.description.abstract [eng] “Quatre per Quatre” Special Education Center attend students with serious behavioral and emotional disorders that have difficulties to integrate themselves into a normalized educational context, with the aim of working to include this students in schools. The purpose of this study is to evaluate, for the first time, and objectively, the results obtained by the school for the improvement of children's behaviors with this problem. The variables taken into account for the study are disruptive behavior and the behavior related to the diagnosis presented by the student. The special education center and the reference centers where this students are attended, record the behavior of the 12 students that are part of the sample of subjects. The results show that the students who receive special education center treatment improve disruptive behavior and the student with behavioral disorder decrease behavior related to diagnostic traits, but students with attention-deficit hyperactivity disorder show more resistance to the intervention. Modifications and improvements to the project are proposed to be able to carry out this same study to all the academic courses and offer an effective and quality service for the inclusion of the students in the schools. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 614 - Higiene i salut pública. Contaminació. Prevenció d'accidents. Infermeria ca
dc.title Avaluació dels resultats d'un centre d'educació especial en la millora de conductes problema ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:26:53Z
dc.subject.keywords Conducta
dc.subject.keywords Trastorn
dc.subject.keywords Inclusió
dc.subject.keywords Centre educació especial
dc.subject.keywords Escola
dc.subject.keywords Alumnat
dc.subject.keywords Behavior
dc.subject.keywords Disorder
dc.subject.keywords Inclusion
dc.subject.keywords Special education center
dc.subject.keywords School
dc.subject.keywords Student


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics