L’ús d’eines de subtitulació per a l’adquisició de llengües estrangeres. Una proposta metodològica d'ABT i treball cooperatiu

Show simple item record

dc.contributor Joan Marí, Bernat
dc.contributor.author Prats Rodríguez, Ana María
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-02-05T07:52:12Z
dc.date.issued 2018-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/148921
dc.description.abstract [cat] Aquest treball s’emmarca dins la Didàctica de la llengua, tot i que té el seu germen en els Estudis de Traducció. L’objectiu principal és presentar una proposta metodològica que permeti aplicar l’ús d’eines de subtitulació activa a l’aprenentatge de llengües estrangeres, i més concretament, de l’anglès. Per assolir aquest objectiu, el treball compta amb una revisió teòrica basada en els estudis de Didàctica i en els estudis de Traducció Audiovisual, que ens ajuden a definir la vessant pedagògica de la subtitulació. La part empírica del treball consisteix en el disseny d’una proposta metodològica, amb un enfocament procedimental basat en les teories sobre aprenentatge cooperatiu i Aprenentatge Basat en Tasques (ABT), i en l’elaboració de materials didàctics i d’eines per a avaluar la tasca de subtitulació activa que proposam. Tot i que no figura entre els objectius d’aquest treball, l’eventual implementació futura de la nostra proposta en una aula permetrà al personal docent valorar la idoneïtat de la subtitulació activa com a eina pedagògica per a l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera, tenint en compte el seu potencial per a fomentar l’adquisició de la competència comunicativa, rebaixar el filtre afectiu, promoure l’autonomia de l’alumnat i augmentar-ne la motivació. L’objectiu d’aquest treball és, per tant, presentar una proposta metodològica justificada basada en Torralba (2016), on s’apliqui la subtitulació activa com a eina pedagògica per a l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera. Deixarem l’aplicació pràctica d’aquesta metodologia per a estudis futurs, així com l’anàlisi dels resultats obtinguts per l’alumnat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.title L’ús d’eines de subtitulació per a l’adquisició de llengües estrangeres. Una proposta metodològica d'ABT i treball cooperatiu ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:05Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Aprenentage de llengües
dc.subject.keywords Didàctica
dc.subject.keywords Llengua estrangera
dc.subject.keywords Aprenentatge cooperatiu
dc.subject.keywords Aprenentatge Basat en Tasques
dc.subject.keywords Traducció audiovisual
dc.subject.keywords Subtitulació
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics