dc.contributor |
Catany Escandell, Miquel |
|
dc.contributor.author |
Solomando Martí, Antònia |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-21T08:50:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149005 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Avui en dia mantenir els estudiants compromesos i motivats constitueix un dels
majors reptes encara pels docents més experimentats. Tot i que no hi ha una
recepta que serveixi per a tots, les investigacions en el camp de la didàctica de
la ciència evidencien que hi ha pràctiques o mètodes que estimulen una major
participació dels estudiants. Aquestes pràctiques impliquen deixar de banda
l'ensenyament mecànic i memorístic, propi de la metodologia tradicional, per
enfocar-se en un treball més reptador i complex; utilitzar un enfocament
interdisciplinari en lloc d'un per assignatura i estimular el treball cooperatiu. En
aquest sentit neix l'aprenentatge basat en projectes (ABP) com una metodologia
pedagògica d'origen constructivista, basada en el disseny d'un projecte com a
estratègia principal d'aprenentatge. Aquesta idea sorgeix com a complement o
alternativa a l'ensenyament tradicional i suposa una contribució eficaç al
desenvolupament de les competències bàsiques i l'aprenentatge dels continguts
del currículum. L'ensenyament basat en projectes pretén involucrar a l'alumne
en un treball focalitzat a l'adquisició de coneixements sobre un tema d'interès
d'una forma més aplicada i similar a la manera de treball que utilitzarà en el seu
futur professional.
En aquest treball s'analitzaran els principis de l’ABP (origen, criteris que ha de
complir, fases, beneficis). El treball inclourà una proposta d’un projecte sobre els
continguts de genètica per 4t d’ESO dissenyat amb la finalitat d'aportar al docent
una eina d'ensenyament útil. Aquesta estratègia alhora podrà conduir a un
aprenentatge més significatiu per part de l’alumne gràcies al seu caràcter pràctic,
altament motivador i amb una aplicació real. Es plantejaran les fases del projecte,
la temporalització, les activitats que es desenvoluparan, els recursos necessaris
per dur-lo a terme i una avaluació que permeti mesurar el seu èxit. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.title |
L’aprenentatge basat en projectes, una eina per l’ensenyament de Biologia i Geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T10:36:10Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|