dc.description.abstract |
[cat] Al Màster de Formació de Professorat, a més de facilitar-nos perspectives i
eines per a la docència, se’ns introdueixen algunes de les problemàtiques amb
les quals ens haurem d’enfrontar en el nostre futur professional. Davant la
impossibilitat d’encarar-les totes, aquest treball pretén inscriure’s en els debats
pedagògics de les matèries de Llengua i Literatura a partir d’una investigació i
d’una proposta pràctica enfocades en la Narració Oral.
Al principi s’esmenten els objectius principals. Tot seguit, a l’estat de la qüestió,
un dels dos blocs centrals de la investigació, es fa un repàs de les aportacions
més importants sobre el tema. La primera part se centra en els aspectes de la
matèria que s’hi relacionen de manera més evident. La segona tracta la qüestió
directament i posa sobre la taula les possibilitats i els límits que presenta en el
procés d’aprenentatge. Per tancar l’apartat, s’inclou una conclusió.
El desenvolupament de la proposta és l’altre bloc que té un pes important al
treball. Consisteix en l’elaboració d’un taller de Narració Oral per a 4t
d’ESO.
Com s’explica als apartats corresponents, s’hauria de realitzar un cop per
setmana i té com a finalitat muntar un conte que s’haurà d’escenificar davant la
classe. Aquells alumnes que ho facin millor, també hauran de compartir la seva
feina amb els companys de 3r d’ESO i 1r i 2n de batxillerat. A banda d’explicar
la programació del taller, en aquest apartat s’explicitaran les qüestions
tècniques i organitzatives (metodologia, estàndards d’aprenentatge, objectius,
criteris d’avaluació, tractament de la diversitat, etc.). Per acabar, s’inclouen
unes conclusions generals sobre el treball, una valoració crítica de caràcter
subjectiu, les referències bibliogràfiques que s’han emprat per realitzar-lo i els
annexos amb les activitats de la proposta. |
ca |