El potencial didàctic de la pedra en sec de les etapes 6 i 7 de la GR. 221: un Aprenentatge Servei a 1er i 3er d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Serra Busquets, Sebastià
dc.contributor.author Serra Riera, Martí
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-05-15T11:15:53Z
dc.date.issued 2018-05-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149373
dc.description.abstract [cat] En aquest Treball Fi de Màster s’intenten explotar les possibilitats didàctiques que ofereix el patrimoni de la pedra en sec de la Serra de Tramuntana, concretament de dues de les etapes de la Gran Ruta 221 (la Travessa), les que van des del Port de Sóller fins a Lluc. Essencialment ens centram en un espai concret d’aquesta ruta per tal de dur-hi a terme una proposta pràctica però que realment es pot extrapolar a la resta de la comarca. A més, hem decidit dur a terme una proposta aplicant la metodologia d’Aprenentatge Servei que, a més, ens permet connectar diverses qüestions fonamentals en les assignatures de Geografia i Història de l’Educació Secundaria Obligatòria, com serien la geografia física, la geografia humana i el patrimoni cultural a nivell històric. La nostra proposta és que els alumnes de 1er d’ESO i 3er d’ESO hagin de dur a terme un catàleg del patrimoni de pedra en sec existent en aquestes dues etapes, sent això el servei comunitari, el qual es remetrà al Consell i als ajuntaments respectius i per això és necessari entendre els seus condicionaments. Així, s’haurien d’analitzar els condicionaments relacionats amb la geografia física, com seria el relleu, el clima, etc., qüestió que quedaria en mans dels grups de 1er d’ESO, i els condicionaments relacionats amb la geografia humana, com seria, essencialment, la importància del sector primari en la configuració d’aquest patrimoni, però també haurien d’analitzar els perills que pot haver-hi per la sostenibilitat d’aquest medi i, per tant, del seu patrimoni. Per tant, una vegada desenvolupats els objectius, a l’estat de la qüestió, en primer lloc, durem a terme una explicació del patrimoni existent al llarg d’aquestes etapes de la ruta i, en segon lloc, els fonaments didàctics, i finalitzarem el treball en com organitzar la proposta de manera conjunta per tal de completar les dues anàlisis i contribuir a la catalogació del patrimoni, duent a terme així l’aprenentatge servei. Òbviament, però, en ser qüestions estrictament contactades unes amb les altres serà difícil seguir al peu de la lletra aquestes divisions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.other Aprenentatge Servei ca
dc.subject.other Serra de Tramuntana ca
dc.subject.other 1er d’ESO ca
dc.subject.other 3er d’ESO ca
dc.subject.other Patrimoni Cultural ca
dc.title El potencial didàctic de la pedra en sec de les etapes 6 i 7 de la GR. 221: un Aprenentatge Servei a 1er i 3er d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:56Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics