dc.contributor |
De la Iglesia Mayol, Begoña |
|
dc.contributor.author |
Gost de Arriba, Catalina |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-10T07:53:08Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149433 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Les malalties rares (MR), minoritàries o poc freqüents són aquelles malalties
que afecten a menys de 5 persones per cada 10.000 habitants de la població
general. S’estima que afecta a un 5-7% de la població europea i a més de 3
milions de persones dins Espanya. Aquestes malalties s’associen a aspectes
rellevants en la vida de les persones que la pateixen i en la majoria dels casos
es tracte de trastorns crònics greus. Dins l’àmbit educatiu es troba la
importància d’atendre a aquest alumnat de forma inclusiva, rebent els suports
que els pertoquin i atenent globalment a la persona per tal de que arribi al seu
màxim desenvolupament personal, social i emocional. Per aquest motiu
l’objectiu d’aquest treball fou analitzar i detectar, a través de la literatura
científica, les necessitats i propostes d’innovació i millora pel sistema educatiu,
per tal de complir amb una educació inclusiva on atengui a tots els alumnes,
entre ells, els alumnes amb malalties rares o minoritàries. Per altre banda,
s’han lligat els resultats obtinguts amb la possible utilitat i aplicació des del
Departament d’Orientació. El material utilitzat foren 34 treballs. Els resultats
indiquen que la necessitat menys coberta és la formació del professorat,
seguida per les inadequades adaptacions metodològiques i curriculars, la
necessitat d’eliminació de barreres arquitectòniques i la coordinació entre
serveis comunitaris i la falta de coordinació entre educació i sanitat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Malalties rares |
ca |
dc.subject.other |
Malalties minoritàries |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Alumnes |
ca |
dc.title |
Necessitats de l'alumnat amb malalties rares |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-20T09:27:30Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|