[cat] En l'actualitat, la Realitat Augmentada (RA) representa una tecnologia emergent que conté un
gran potencial per al seu ús educatiu, ja que té la capacitat de superposar els mitjans de
comunicació enriquits al món real per visualitzar-los a través de dispositius tecnològics, com
poden ser telèfons mòbils i tauletes tàctils.
Aquest treball d’investigació revisa els usos de la Realitat Augmentada quant a l’àmbit
educatiu, i analitza els potencials pedagògics que ofereix aquesta tecnologia, així com una
recerca i revisió d'aplicacions de RA gratuïtes per ser usades en el context educatiu
d'Educació Primària. Posteriorment, es presenta una proposta didàctica que utilitza RA per
ser desenvolupada i analitzada en un context real de l’EP (2n curs). El document conclou amb
els resultats més destacats de l’experiència duta a terme sobre l’ús de la RA, a més de
formular possibles línies d'investigació futures utilitzant aquesta tecnologia.
[eng] Currently, Augmented Reality (AR) represents an emerging technology that has great
potential for its educational use, as it allows the ability to superimpose media rich in the real
world to visualize them through technological devices, such as mobile phones and tablets.
This research study examines the uses of Augmented Reality, as regards the educational field,
and analyzes the pedagogical potential offered by this technology, as well as a research and
review of free AR applications to be used in the educational context of Primary Education.
Subsequently, a didactic proposal is presented that uses AR to be developed and analyzed in a
real context of the PE (2nd grade). The document concludes with the most outstanding results
of the experience carried out on the use of AR, as well as formulating possible lines of future
research using this technology.