Alumnat amb altes capacitats intel·lectuals: mesures d'atenció inclusives en el context de la Biologia i la Geologia

Show simple item record

dc.contributor Jaume Bosch, Maria del Carme
dc.contributor.author Vicens Sancho, Clara
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-07-02T07:10:07Z
dc.date.available 2019-07-02T07:10:07Z
dc.date.issued 2018-06-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149533
dc.description.abstract [cat] Habitualment, quan es parla d’educació especial, es fa referència a la dels alumnes que presenten dificultats i que, per les seves característiques, necessiten una atenció i un tractament educatiu diferenciat. En general, es dóna atenció als alumnes que presenten algun tipus de handicap, però es deixen d’atendre els d’altes capacitats intel·lectuals (ACI), tot i que la normativa els considera amb necessitats educatives especials (NEE). Els alumnes amb ACI processen la informació d’una manera diferent, degut a la seva elevada creativitat i implicació en la tasca. Aquest alumnat no forma un grup homogeni, amb característiques comunes, sinó que trobem una gran diversitat. Per aquest motiu, cal detectar-los i atendre les seves necessitats. Arribats a aquest punt, sorgeix la necessitat de dur a terme una intervenció educativa específica, per tal de potenciar totes les capacitats i afavorir la seva educació integral. Així doncs, trobem en l’escola inclusiva una oportunitat d’innovació i creativitat per donar una resposta educativa de qualitat a aquest col·lectiu. Amb aquest treball, es pretén donar una resposta educativa als alumnes amb ACI, concretament, encarada a l’àrea de Biologia i Geologia, mitjançant una proposta d’Unitat Didàctica per a 1r d’ESO en el marc de l’aula ordinària, basant-nos en el treball cooperatiu com la metodologia més adient per aquest alumnat. Aquesta metodologia potencia una escola per a tots, valora positivament la diferència i celebra la diversitat, promovent un entorn d’aprenentatge més ric i contribuint al desenvolupament de majors habilitats intel·lectuals de l’alumnat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 55 - Geologia. Meteorologia ca
dc.subject 57 - Biologia ca
dc.subject.other Altes capacitats intel·lectuals (ACI) ca
dc.subject.other Superdotació ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu (AC) ca
dc.subject.other Escola inclusiva ca
dc.subject.other Enriquiment ca
dc.title Alumnat amb altes capacitats intel·lectuals: mesures d'atenció inclusives en el context de la Biologia i la Geologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T11:20:05Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics