dc.contributor |
Jaume Bosch, Maria del Carme |
|
dc.contributor.author |
Vicens Sancho, Clara |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-07-02T07:10:07Z |
|
dc.date.available |
2019-07-02T07:10:07Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149533 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Habitualment, quan es parla d’educació especial, es fa referència a la dels
alumnes que presenten dificultats i que, per les seves característiques,
necessiten una atenció i un tractament educatiu diferenciat. En general, es
dóna atenció als alumnes que presenten algun tipus de handicap, però es
deixen d’atendre els d’altes capacitats intel·lectuals (ACI), tot i que la normativa
els considera amb necessitats educatives especials (NEE).
Els alumnes amb ACI processen la informació d’una manera diferent, degut a la
seva elevada creativitat i implicació en la tasca. Aquest alumnat no forma un
grup homogeni, amb característiques comunes, sinó que trobem una gran
diversitat. Per aquest motiu, cal detectar-los i atendre les seves necessitats.
Arribats a aquest punt, sorgeix la necessitat de dur a terme una intervenció
educativa específica, per tal de potenciar totes les capacitats i afavorir la seva
educació integral. Així doncs, trobem en l’escola inclusiva una oportunitat
d’innovació i creativitat per donar una resposta educativa de qualitat a aquest
col·lectiu.
Amb aquest treball, es pretén donar una resposta educativa als alumnes amb
ACI, concretament, encarada a l’àrea de Biologia i Geologia, mitjançant una
proposta d’Unitat Didàctica per a 1r d’ESO en el marc de l’aula ordinària,
basant-nos en el treball cooperatiu com la metodologia més adient per aquest
alumnat. Aquesta metodologia potencia una escola per a tots, valora
positivament la diferència i celebra la diversitat, promovent un entorn
d’aprenentatge més ric i contribuint al desenvolupament de majors habilitats
intel·lectuals de l’alumnat. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
55 - Geologia. Meteorologia |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Altes capacitats intel·lectuals (ACI) |
ca |
dc.subject.other |
Superdotació |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge cooperatiu (AC) |
ca |
dc.subject.other |
Escola inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Enriquiment |
ca |
dc.title |
Alumnat amb altes capacitats intel·lectuals: mesures d'atenció inclusives en el context de la Biologia i la Geologia |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T11:20:05Z |
|