[cat] El treball pretén mostrar la funcionalitat de les TIC en un centre escolar de secundària.
Concretament ens hem interessat per donar un ús acadèmic a les xarxes socials que
tant utilitzen els alumnes. Les xarxes socials ens mantenen connectats però al mateix
temps també són fonts de creativitat. Per això, hem decidit utilitzar Instagram a l’aula
de Llengua Catalana i Literatura i oferir als estudiants una activitat original i motivadora.
Hem dissenyat, implementat i avaluat una activitat de microrelats a través d’Instagram.
Un cop finalitzat l’experiment hem pogut concloure que ha esdevingut una eina útil per
el desenvolumpament de l’expressió escrita de l’alumnat.
[eng] The work aims to show the functionality of ICT in a secondary school. Specifically we
have been interested in giving an academic use to the social networks that students
use so much, which keep us connected but at the same time are sources of creativity.
That is why we wanted to use Instagram in Catalan classes to offer students an original
and motivating activity. We have designed, carried out and evaluated a short-tales
activity through the network. Once the experiment is finished we can conclude that,
even though we can make improvements, has been a useful tool for the development of
his written expression.