[cat] Veient les dades alarmants que hi ha a Espanya i Balears respecte a la violència de gènere, es
detecta la necessitat de treballar en temes de coeducació i la prevenció de violència de gènere
per aconseguir minvar aquesta xacra.
Per altra banda, són moltes les investigacions que identifiquen els mitjans de comunicació com
agents socialitzador dels adolescents i representants de la realitat.
Per aquests dos motius, en el present treball es desenvolupa una proposta didàctica que es basa
en la creació un material didàctic basat en l’ús de material no ètic extret de 4 mitjans de
comunicació: televisió, internet, videojocs i música. A més, va dirigit als alumnes de primer de
secundaria per treballar en hores de tutoria i a l’alumnat de 2n de Batxillerat a l’assignatura de
Cultura Audiovisual i finalment puguin dur a terme una jornada coeducativa conjunta.
[eng] Seeing the alarming data we find in Spain and the Balearics in relation to gender violence, we
see the need to work on coeducation and gender violence prevention in order to reduce this
disease.
On the other hand, a lot of research the media as social agents for teenagers and reality
representatives.
For these two reasons, this dissertation develops an educational proposal based on the creation
teaching material based on use of non ethical documentation extracted from 4 sets of media: TV,
Internet, video games and music. Also, It is directed to 1st year secondary school pupils to work
during tutoring hours and for 2nd of bachiller students for the subject of Audiovisual Culture, and
finally, they can later on have a joint coeducational workshop