[cat] El meu treball de fi de grau es basa en l'aplicació de les metodologies de la gamificació i els serious games per tal de desenvolupar videojocs que tinguin un pròposit més enllà del pur entreteniment. S'han desenvolupat tres videojocs distints. El primer és un joc educatiu per a mòbils, en el qual el jugador ha de realitzar combinacions d'elements per tal de sumar punts. Aquestes combinacions representen conceptes d'una de les quatre branques científiques que compren el joc---química, biologia, física i matemàtiques---, amb el que el jugador va aprenent nous conceptes de la ciència a mesura que juga.
El segon videojoc es tractava d'un laberint, el qual llavors es fa servir per a varis propòsits. Els propòsits realitzats fins a aquesta data són dos. El primer es basa en enregistrar una sèrie de variables durant les partides del jugador, per a què llavors nens i nenes amb autisme i dèficit d'atenció juguin al laberint i, mitjançant l'estudi d'aquestes variables obtingudes, es pugui determinar la seva atenció i quins estímuls la afecten més, tan positiva com negativament. El segon es basa en el mateixos laberints que l'anterior, però enlloc d'enregistrar les variables es fan una sèrie de fotos a certs punts crítics per a així llavors poder estudiar les expressions dels jugadors a distints moments de la partida. Altres variants i estudis s'han proposat per al mateix entorn del laberint, el que denota la seva versatilitat, però s'han deixat com a feina per al futur.
Finalment, s'ha desenvolupat una tercera aplicació que seveix com a eina d'entrenament en l'expressió d'emocions per a persones amb autisme, mitjançant l'ús d'emoticons i una webcam. Els jugadors s'han de fer fotos intentant imitar l'expressió que veuen a la icona. Les primeres fotos es fan amb els jugadors veient-se a ells mateixos a través de la webcam, les fotos finals es fan sense referència visual.
Totes les aplicacions s'han desenvolupat amb el motor de jocs Unity, i per tant s'han aplicat les mateixes metodologies a l'hora de crear les aplicacions de cada respectiu projecte.
Aquest document seguirà una estructura habitual, primer s'especificaran breument el context i objectius del projecte; després s'exposaran les característiques d'aquests tipus de projectes i la seva raó de ser; a continuació es justificarà l'elecció del programa Unity, així com les particularitats i implementacions de cada joc dins el motor; llavors s'explicaran en detall els dos projectes i el seu desenvolupament; i finalment s'enunciaran les conclusions a les que s'ha arribat i les línies futures o possibles continuacions dels projectes.