[cat] Introducció: La prevalença d’obesitat infantil està en constant augment, per aquest
motiu, és vital la seva prevenció. Per a prevenir-la, l’etapa escolar és la millor època per
a abordar-la, i la infermera, la figura òptima per a realitzar-la.
Objectiu: avaluar l’impacte de les intervencions d’ infermeres en l’àmbit escolar sobre
l’obesitat infantil.
Metodologia: Estudi d’intervenció nutricional en infants en el que s’estudiaran un total
de 1200 alumnes repartits en tres grup (control-intervenció-intervenció i pares/mares) de
variïs cursos de primària de diferents centres educatius de Mallorca.
La intervenció consistirà en un total de 10 sessions educatives impartides per una
infermera al llarg d’un any escolar. Posteriorment es realitzaran dues sessions control
als 2 i 4 anys respectivament per a estudiar l’efecte de les intervencions a llarg termini.
Per a avaluar l’impacte de les intervencions s’utilitzaran mesures antropomètriques i
qüestionaris per a posteriorment fer un estudi comparatiu de les dades a través del
programa estadístic SPSS.
[eng] Introduction: The prevalence of childhood obesity is constantly increasing, which is
why its prevention is vital. The school stage is the best time to prevent it, and the nurse,
the best figure to do it.
Objective: To evaluate the impact of nursing interventions in the school environment
on childhood obesity.
Methodology: A study of children’s nutrition intervention where 1200 students will be
studied in three groups (control-intervention-intervention and parents) of different
primary school courses in different schools of Mallorca.
The intervention will consist of a total of 10 educational sessions taught by a nurse over
a school year. Subsequently, two control sessions will take place at 2 and 4 years
respectively to study the effect of long-term interventions.
In order to evaluate the impact of the interventions, anthropometric measures and
questionnaires will be used to later make a comparative study of the data using the
SPSS statistical program.