[cat] Durant el darrer terç del segle XIX i principis del segle XX a Catalunya es
produeix una recuperació modernista dels bells oficis i, en conseqüència, de les arts
decoratives. El vidre tornarà a considerar-se un material digne i l’ofici del vitraller
comptarà amb el recolzament dels arquitectes més importants del moment com Lluís
Domènech i Montaner (1850-1923) qui col·laborarà en nombroses ocasions amb el
vitraller Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914). Fruit d’aquesta integració entre arquitecte
i vitraller, les vidrieres passaran a integrar-se com un element arquitectònic i decoratiu
indispensable dintre dels nous edificis burgesos. L’exemple clau d’aquesta nova
concepció de la vidriera, de la inclusió de noves tècniques i de nous repertoris
iconogràfics el veurem a la Casa Lleó i Morera (1902-1906).
[eng] During the last third of the 19th century and the beginning of the 20th
century in Catalunya there was a modernist recovery of the artisan crafts and
consequently of the decorative arts. Glass will once again be considered a worthy
material and the trade of glazier will have the support of the most important architects
of the time, such as Lluís Domènech i Montaner, who will collaborate on numerous
occasions with the glazier Antoni Rigalt i Blanch (1850-1914). As result of this
integration between architect and glazier, the stained glass will become an indispensable
architectural and decorative element within the new bourgeois buildings. The key
example of this new conception of the stained glass, of the inclusion of new techniques
and new iconographic repertoires will be seen in the Casa Lleó i Morera (1902-1906).