[cat] El desenvolupament d’aquest treball de final de grau suposa el fet de deixar per escrit un programa d’estimulació del llenguatge oral ajustat a les necessitats dels alumnes de 3 anys del CEIP Rafal Vell, primer cicle d’Educació Infantil. També, ressaltar la importància de treballar els prerequisits del llenguatge com una mesura de prevenció i detecció de necessitats d’aprenentatges. El disseny del programa està emmarcat en els principis metodològics de l’Aprenentatge Servei i pretén estimular el llenguatge oral dels infants de 3 anys. La intervenció pretén ser inclusiva perquè respon a les necessitats dels alumnes amb dificultats en la comunicació i permet que els altres se n’aprofiten de l’oferta educativa. Proposta lúdica, vivencial, experimental i carregada d’emocions.
[eng] The development of this end of degree project consists in leaving a written oral stimulation program adapted to the needs of the 3 year old students of the CEIP Rafal Vell, the first cycle of Infant Education. Also, it highlights the importance of working the prerequisites of language as a measure of prevention and detection of learning needs. The design of the program is framed in the methodological principles of the Learning Service and aims to stimulate the oral language of 3 years old children. This intervention aims to be inclusive because it responds to the needs of students that present difficulties with communication as well as it has advantages for the rest of the classmates. Fun, vivid, experimental and emotional proposal