[cat] La intervenció sociofamiliar com a àmbit professional de l’educador/a social necessita de l’assoliment d’unes competències complexes que, tot i no adquirir-se completament amb la formació inicial, sí que s’haurien d’acabar de configurar amb la formació permanent dels/de les educadors/es per tal de garantir-ne l’eficàcia de la intervenció i, a la vegada, el benestar del nucli familiar en el cas del/de la professional tècnic/a de serveis a la comunitat (PTSC). Seguint en la mateixa línia, el present treball pretén determinar l’adequació del perfil normatiu i professional de l’educador/a social a la figura del/de la PTSC dins els equips d’atenció primerenca (EAPs). Per tal de donar resposta als objectius definits, s’han realitzat una anàlisi en profunditat de la tasca i context d’aquests/estes professionals a partir d’una sèrie d’entrevistes als integrants d’aquests equips que s’han completat amb una revisió bibliogràfica i una valoració de documents dels propis equips d’atenció primerenca. Els resultats han evidenciat mancances en aspectes clau com la són la formació dels/les PTSC i la informació de la qual disposen. Fet que ha suposat el plantejament de propostes d’actuació com l’establiment d’una línia d’investigació clara i definida en l’àmbit de la intervenció sociofamiliar que permeti al/la professional de l’educació social: a) comptar amb una base competencial sòlida - ja sigui mitjançant la formació inicial o bé permanent- que, a la vegada, li permeti de b) incorporar-se dins aquests equips com una figura reconeguda i valorada per la resta de professionals
[eng] The socio-familial intervention as a social educator’s professional scope needs the archievement of complex competences. Although this may not be aquired completely with the initial formation they should be formed with educator’s permanent formation in order to guarantee the intervention’s efficacy and also the household’s wellness in the case of the community’s professional service technician (PTSC). Following the same line, the current assignment aims to determine the educator’s normative and professional profile suitability to the PTSC’s figure in the early care teams (EAPs). In order to give an answer to the defined objectives an analysis has been performed in depth and context about these professionals from a series of interviews to these team membres. It has been completed with bibliographic review and documents assessment from these early care teams. The results are evidence of deficiencies in key aspects such as PTSC formation and the information they have. This has led to proposals for action such as the establishment of a clear and defined investigation line in the socio-familial intervention scope that allows the social education professional to: a) rely on a solid competency basis – either with initial or permanent training – that, at the same time, it allows them to b) join these teams as a recognised and valued member within professionals.