[cat] L’educació inclusiva és un dret de tots els alumnes per aprendre de la millor manera. Per
poder oferir una educació de qualitat als alumnes, sense tenir en compte distincions per
raons socioeconòmiques, intel·lectuals o físiques, és necessari que tots els professionals
coneguin quins són els recursos dels quals disposen per poder atendre la diversitat present
a les aules. És per aquest motiu que aquest Treball de Fi de Grau té l’objectiu de presentar
i analitzar un recull d’aspectes metodològics i organitzatius que afavoreixen la inclusió
de tot l’alumnat en els centres educatius ordinaris. A partir de la recerca bibliogràfica, es
presenta una unitat didàctica per a tots els alumnes d’una aula de primària.
Es conclou que mitjançant la presència, la participació i el progrés de tots els alumnes
s’aconsegueix un aprenentatge més significatiu i de qualitat per a tots.
[eng] Inclusive education is a right of all pupils to learn in the best way. In order to offer quality
education to students, without considering distinctions for economic, physical or
intellectual reasons, it is necessary for all professionals to know which are the resources
that they have to deal with the diversity in the classroom. It is for this reason that this
aims to present and analyse a compilation of methodological and organizational aspects
that favour the inclusion for all students in ordinary schools.
It is concluded that, through the presence, participation and progress of all students, the
learning will be more meaningful.