[eng] The main objective of this work was to transfer the dramatic game to the school classrooms and to put into practice a series of workshops formed by different types of oral stimulation activities. The aim is to create oral prevention measures, as well as to make children aged 5 and 6 years old develop specific abilities (improvisation, imagination, creativity, cooperative learning ...) to experience positive situations in which communication (verbal and non-verbal) are central. Thus, the activities proposed are specially designed to cope with fear of making mistakes, stage fright, or excessive frustration and inhibition. In addition, we also wanted to make an evaluation of the activities through the degree of children's satisfaction with them. Finally, a compilation containing five activities with the best subjective reports and the suitable materials to put them into practice is provided.
[cat] El propòsit d’aquest treball ha sigut traslladar el joc dramàtic a les aules de l’escola i posar en pràctica una sèrie de tallers formats per diferents tipus d’activitats d’estimulació oral durant el darrer curs d’infantil i al primer curs de primària. S’han creat mesures de prevenció per l’expressió oral, les quals han tractat de potenciar que els nens millorin certes habilitats, com la improvisació, la imaginació, la creativitat i l’aprenentatge per experimentar situacions positives on intervingui la comunicació. D’aquesta manera es poden abordar sentiments com la por a equivocar-se o parlar davant de públic, la frustració i la inhibició. A més, també s’ha volgut fer una valoració de les activitats mitjançant el grau de satisfacció dels infants amb les activitats. Finalment, s’ha elaborat un recull que conté les cinc activitats amb millors valoracions objectives i els materials adients per posar-les en pràctica.