[eng] This project presents a didactic proposal in order to contribute to the pedagogical experience of
English as a second language in the Early Childhood Education context. Specifically, it suggests a
plan composed of literary and experiential activities in which children can actively participate,
organized in six content blocks through which vocabulary and interaction phrases will be taught. To
work on them, this essay develops sessions based on storytelling, dictogloss, vocabulary tabletop
games and role playing. First, the situation of English in Infant Education schools is discussed, so
that the elaboration of the project is justified and some objectives are set. Next, theoretical
substantiation is gathered to demonstrate the significance of the developed procedures. It is
followed by the methodology suggested to develop the sessions, the explanation of the structure to
which the proposal fits and the timing to adapt it to a school year. Then, the contents are developed
through lessons plans. This is followed by some conclusions on the potentialities of the proposal.
[spa] Este proyecto presenta una propuesta didáctica para contribuir a la experiencia pedagógica del
inglés como segunda lengua en el contexto de Educación Infantil. Concretamente, sugiere un plan
compuesto por actividades literarias y experienciales en las que los niños pueden participar
activamente, organizadas en seis bloques de contenido en los que se enseñará vocabulario y frases
de interacción. Para trabajarlos, este trabajo desarrolla sesiones basadas en narración de cuentos,
dictado, juegos de mesa de vocabulario y juego de roles. Primero, se comenta la situación del inglés
en Educación Infantil, mediante lo que se justifica la elaboración del proyecto y se establecen
algunos objetivos. A continuación, se recopila la fundamentación teórica que demuestra la
relevancia de los procedimientos desarrollados. La sigue la metodología sugerida para desarrollar
las sesiones, la explicación de la estructura a la que se ajusta la propuesta y la temporalización para
adaptarla al curso escolar. Después, se desarrollan los contenidos a través de planes de sesiones,
seguidos de algunas conclusiones sobre sus potencialidades.