[cat] En l'actualitat l'educació està cada vegada més centrada a acompanyar a l'infant en el seu desenvolupament, es preocupa per com aprenen els alumnes, i quins són els factors i/o condicions que puguin ser obstacles pel seu desenvolupament integral. L'autoestima de la persona és una de les valoracions i aspectes que més influeixen en com som, i rep influència de les persones que ens envolten i els models que tenim al nostre voltant. Es va construint des de petits, però no tothom té un autoconcepte i autoestima realista, que afavoreixi els aprenentatges. Perquè si una persona no confia en ell mateix i en les seves capacitats, no serà capaç de veure tot el que pot aconseguir, i superar els obstacles que es pugui trobar. Llavors des d'aquest estudi, es vol realitzar una aproximació a què és el que s'ha parlat sobre l'autoestima i l'autoconcepte dels alumnes, però també conèixer que és el que s'ha investigat en relació a l'autoestima dels mestres i de les famílies, que són l'entorn més proper i immediat de l'alumne. Així com realitzar una síntesi dels instruments de detecció més evidents d'una persona que té una autoestima poc realista, per a patir d'aquests realitzar una proposta d'intervenció, per millorar l'autoestima i autoconcepte d'alumnes, mestres i pares.
[eng] At present, education is increasingly focussed on accompanying children in their development, cares about how the pupils learn, and what are the factors and / or conditions that may be obstacles to their integral development.
The self esteem of the person is one of the valuations and aspects that most influence how we are, and receives influence from the people around us and the models that we have around us.It is built from small ones, but not everyone has realistic self-esteem and self-esteem, which favors learning. Because if a person does not rely on himself and his abilities, he will not be able to see everything he can achieve, and overcome the obstacles that can be found. For this reason, from this study, we want to make an approach to what has been said about the self-esteem and self-concept of the students,
but also to know what is being investigated in relation to self-esteem of teachers and families, which are the closest and immediate environment of the student.
As well as a synthesis of the most obvious detection instruments of a person who has an unrealistic self-esteem, to undergo them to make a proposal for intervention, to improve the self-esteem and self-esteem of students, teachers and parents.