[cat] Els valors són conjunts d’idees que ajuden a orientar el camí personal de cada individu. Aquests es basen en creences fonamentades a través de les experiències viscudes, els quals són transmesos per la societat en la qual es viu i especialment pels grups de pertinència més pròxims. Ajuden a elegir certs pensaments, comportaments per designar el que és correcte i el que no. L’etapa de la infantesa mitjana, dels 6 a 12 anys, el desenvolupament cognitiu permet assimilar i entendre el món que ens envolta, paral·lelament apareix l’esport escolar, el qual és un dels atribuïdors de valors per excel·lència, on l’esport d’elit indirectament el condiciona. L’objectiu del treball és investigar de quina manera afecta l’esport en els nuclis familiars amb esportistes de 6 a 12 anys i com aquests actuen dins el món esportiu. Per altra banda, és evidenciar l’esport escolar com a gran eina per garantir una educació integral. La metodologia utilitzada ha estat l’extracció de dades a través del procediment d’enquestes a pares i esportistes de l’edat mencionada. L’ambient familiar és un dels principals factors d’influència en la transmissió de valors i percepció de l’esport, per tant no basta que entrenadors i mestres facin un treball d’educació en valors, ha de ser un treball coordinat amb les famílies. La seva implicació en l’esport resultarà clau per determinar quins valors s’atribueixen a les noves generacions.
[eng] Values are sets of ideas that help guide the individual path of each person. These are based on beliefs and experiences they live, which are transmitted by the society in which one lives and especially by the closest pertinence groups. Values help to choose certain thoughts, behaviours to designate what is right and what is not. The stage of childhood, from 6 to 12 years, cognitive development allows us to assimilate and understand the world that surrounds us, in parallel appears the School sport, which is one of the attributes of values par excellence, where Elite sport indirectly determines it. The objective of the work is to investigate how it affects sports in the family with athletes ages 6 to 12 and how they act in the sports world. On the other hand, it is to demonstrate school sport as a great tool to guarantee an integral education. The methodology used was the extraction of data through the peer and athletes survey procedure of the mentioned age. The family atmosphere is one of the main factors influencing the transmission of values and perception of sport, so it is not enough for coaches and teachers to do an education in values work, it must be a work that is coordinated with families. Their involvement in sport will be key to determining what values are attributed to new generations.