[cat] L'autoestima és una de les competències emocionals bàsiques que regeixen el procés d‟ensenyament i aprenentatge de l‟alumnat. Així i tot, és un dels continguts més infravalorats tant al currículum oficial com durant la jornada escolar. Això es deu a la carència d‟informació en aquest àmbit i la impotència de no saber com posar-ho en pràctica dins una aula.
Per aquest motiu, el següent Treball de Fi de Grau (TFG) té l‟objectiu d‟estudiar el seu significat, aspectes que engloba i àrees on influeix. A més, es proposa una unitat didàctica per a treballar-ho dins l‟àrea de llengua catalana de forma transversal. Va destinada a l‟alumnat del segon cicle de Primària, ja que és un etapa que comporta canvis i desequilibris físics i psicològics, fet que afecte al benestar emocional dels infants.
[eng] Self-esteem is one of the basic emotional competences that affect in the teaching and learning process of students. Even so, it is one of the most undervalued content in the official documentation and during the school day. This is due to the lack of information in this area and the helplessness of not knowing how to put it into practice in a classroom.
For this reason, the following Final Project aims to study its meaning, the aspects that includes and the areas where it influences. In addition, it proposes a unit to work it in the area of Catalan language in a transversal way. It is intended for the second cycle of Primary students, because it is a stage that involves changes and physical and psychological imbalances, which affects the emotional well-being of children.