[cat] La immigració a Espanya i concretament, a les Illes Balears, és un dels fenòmens més significatius dels darrers anys, fet que ha conduït a valorar, durant el transcurs d’aquest treball, el procés migratori, les seves causes i conseqüències.
A més, la diversitat cultural present a les aules d’Educació Primària de les Illes Balears és una conseqüència directa de la immigració. Per aquest motiu, es realitza una anàlisi a dos centres escolars de Mallorca per a conèixer l’opinió i l’actitud de l’alumnat enfront dels estudiants immigrants, com també, analitzar l’actitud, formació i organització per part del professorat per atendre les necessitats educatives de l’alumnat nouvingut.
Finalment, s’elabora una proposta educativa intercultural per a fomentar-la als centres d’educació primària incloent una educació transversal i integral i transmetent els valors propis com són la solidaritat, la igualtat, el respecte i l’estima cap als companys
[eng] The immigration in Spain and specifically, in the Balearic Islands, is one of the most significant phenomena in recent a year, that has led to value during the course of this work, the migratory process, its causes and consequences.
In addition, the cultural diversity present in primary education classrooms in the Balearic Islands is a direct consequence of immigration. For this reason, an analysis is carried out at two schools in Majorca to know the opinion and the student's attitude towards immigrant students, as well as analysing the attitude, training and organisation of the teaching staff in order to meet the educational needs of the newcomer students.
Finally, an intercultural educational proposal is elaborated to promote intercultural education in primary education centres, including a transversal and integral education and transmitting the values of our own, such as solidarity, equality, respect and esteem for school mates.