[cat] Aquest treball de fi de grau posa de manifest la importància de incorporar noves
metodologies educatives en els processos d’ensenyament-aprenentatge i la necessitat de
reajustar el rol de docent dins l’aula. Concretament, aprofundeix sobre la gamificació,
una forma de fer, que serveix de mitjà per aconseguir que tots els alumnes de l’aula
aprenguin de forma més motivadora i significativa. En el marc teòric, trobam un anàlisi
sobre el terme gamificació, els elements que intervenen, les avantatges de la seva
aplicació i les aplicacions més utilitzades en l’ensenyament de la llengua anglesa. A
més, es presenta una proposta didàctica basada en la gamificació per treballar el
currículum de la llengua anglesa, adreçada als alumnes de 2n d’educació primària.
[eng] This final degree project reveals the importance of incorporating new teaching
methodologies into the learning and teaching processes as well as the need for
redefining the teacher's role in the classroom. Specifically, this work delves into
gamification, a new way of approaching education, whose main goal is to achieve that
all students in the classroom learn in the most motivating and meaningful way. In the
theoretical framework, there is an analysis of the term gamification, the elements that
intervene, the advantages of its application and the applications most used in the
teaching of the English language. In addition, it presents a didactic proposal based on
gamification to work the curriculum of the English Language, aimed at students of 2nd
year of primary education.