[cat] El present Treball de Fi de Grau pretén ser una recerca documental centrada en aquells
aspectes més rellevants orientats en la participació de les famílies, fent èmfasi que una bona
relació i participació entre família i escola és clau pel procés d’ensenyança-aprenentatge dels
infants. Per aquesta raó, es defineixen els conceptes més propers a aquest camp, endinsant-nos
en la importància de la relació entre els dos contextos més propers als infants: la família i
l’escola. També es pot trobar una classificació dels diversos tipus de participació i família,
valorant les seves fortaleses i debilitats. Posteriorment, s’identifica un ventall d’estratègies de
participació de les famílies i un recull de bones pràctiques dutes a terme per certes escoles. La
comunicació i la formació són primordials dins aquest camp, per tant, es dediquen unes
pàgines a aquests conceptes. I, finalment, hi ha present un apartat de controvèrsia, ja que hi ha
diversitat de resultats de recerca.
[eng] The present Bachelor Tesis pretends being a documentary enquiry centred at those more
notable aspects oriented at the turnout of the families, making emphasis that a good account
and turnout among family and school is key for the process of teaching-learning of the
children. For this reason, the most next concepts at this area are defined, deepen at the
importance of the account among the two next contexts at the children: the family and the
school. Also it can find a classification of the several types of turnout and family, valuing his
strengths and weaknesses. Later, it identifies a fan of strategies of turnout of the families and
a collections of good practices carried out by some schools. The communication and the
training are primordial in this area, therefore, devote some pages at these concepts. And,
finally, there is one section of controversy, since there is diversity of enquiry.