[cat] Aquest treball de final de grau tracta sobre com s’ensenya l’ortografia a les aules d’Educació Primària de Mallorca. Aquesta proposta parteix d’un marc teòric que pretén posar en situació el concepte d’ortografia i exposar diferents mètodes que s’han utilitzat i s’utilitzen en el context d’una aula de primària per treballar l’ortografia. Per poder conèixer l’opinió dels experts, es fa un treball empíric consistent a fer les mateixes preguntes a sis persones que tenen una llarga trajectòria com a mestres en aquesta etapa educativa. Gràcies a la seva experiència, les respostes obtingudes permeten assolir els objectius que es plantegen en aquest treball. Tot i així, la finalitat principal del treball és descobrir diferents metodologies que tenen el mateix repte: ajudar els alumnes a aprendre a escriure bé ortogràficament.
[eng] This degree final project deals with how Catalan spelling is taught at Primary Education in Mallorca. This proposal is based on a theoretical framework that aims to situate the spelling concept and set out different methods that have been and are used in the context of a primary school classroom to work on Catalan spelling. In order to know the opinion of the experts, an empirical work is carried out. It consists of asking the same questions to six teachers with a long career at this educational level. Thanks to their experience, the answers obtained allow to respond to the objectives set in this work. However, the main goal is to discover different methodologies which have the same challenge: to help students learn to use proper Catalan spelling.