[cat] En els darrers anys, les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) han passat a ser un element indispensable en totes les àrees de la vida d'una persona, no sent l'educació una excepció. Així, al llarg dels darrers anys, les TIC han anat filtrant-se progressivament en les aules, donant una primera passa en el llarg camí d'adaptar l'educació a les característiques dels alumnes.
Prenent aquesta idea com a referència, en el present treball de fi de grau es planteja una proposta didàctica dirigida a un nivell de 6è d'Educació Primària, que enllaci aquesta inclusió de les TIC en l'aula com a mitjà per apropar l'Educació Musical als infants -en aquest cas, de la coneguda aplicació TikTok, seleccionada per la seva popularitat entre els adolescents i preadolescents- amb el treball de contingut de l'àrea d’Educació Musical, en aquest cas, els gèneres musicals actuals.
[eng] In recent years, Information and Communication Technologies (ICTs) have become an indispensable element in all areas of a person's life, with education being no exception. Thus, over the last few years, ICTs have progressively filtered into classrooms, taking a first step on the long road of adapting education to the characteristics of students.
Taking this idea as a reference, the present end-of-grade project proposes a didactic unit aimed at a sixth-grade level of Primary Education, which unites this inclusion of ICT in the classroom as a means of bringing Music Education closer to the students - in this case, of the well-known TikTok application, selected for its popularity among adolescents and pre-adolescents - with the work of a content of the Music Education area: the current music genres.