[cat] Les agressions sexuals entre menors són cada cop més freqüents i,
malauradament, responen a causes molt diverses que van des d’agressors que
també han estat víctimes d’abusos, a expressar ira o ressentiment, voler sentirse amb poder i control o, simplement, dur a la pràctica el que veuen a Internet.
Aquest darrer punt, és el que més preocupa als experts ja que el consum de
pornografia en etapes com l’adolescència pot conduir a la internalització i
normalització del que veuen al contingut pornogràfic (violència, dones submises
i dispostes a totes hores, la manca de consentiment...) i, fins i tot, pot conduir al
jove consumidor a la pràctica d’aquests tipus de conductes que el poden portar
a cometre una agressió sexual sense que ell sigui plenament conscient de
l’impacte que tenen aquestes conductes en les víctimes. L’educació sexual
hauria de ser clau en la prevenció i detecció d’aquests tipus de comportaments
i, fins ara, s’ha tractat més des del punt de vista anatòmic i fisiològic que no pas
des del punt de vista afectiu. Aquesta proposta d’intervenció té l’objectiu de
respondre a aquestes mancances psicoafectives des de l’àrea de l’assignatura
de Biologia i Geologia.
[eng] Sexual assault among minors is increasingly frequent and, unfortunately, it
responds to different causes ranging from assailants who have also been victims
of abuse, to express anger or resentment, or, simply, put into practice what they
watch through online content. The latter is what most preoccupies the experts
since the consumption of pornography in earlier stages such as adolescence can
lead to internalization and normalization of what teenagers watch in pornographic
content (violence, submissive women ready at all times, lack of consent ...) even
leading the young into the practice of these types of behaviors, going further as
to commit sexual aggression without him being fully aware of the impact that this
type of behavior has on the victims. Sex education should be key in the
prevention and detection of these types of behaviors and, to this date, has been
treated more from an anatomical and physiological point of view than from an
emotional one. This proposal for intervention aims to respond to these psychoaffective deficiencies from the area of Biology and Geology.