[cat] En aquest treball s’analitza l’Aprenentatge per Servei com un recurs pedagògic que,
a través de processos d’aprenentatge i de servei, permet que l’alumnat pugui treballar
competències bàsiques pel seu desenvolupament personal i per poder viure en
comunitat. Es tracta d’una metodologia que dóna lloc a l’adquisició d’aprenentatges
significatius mitjançant situacions d’experiència, trencant amb les barreres
d’aprenentatge i de participació. Per aquest motiu, en el present treball es recullen les
passes a seguir per desenvolupar un projecte d’Aprenentatge per Servei. A partir
d’aquest recull, es fa una proposta d’intervenció intergeneracional amb els alumnes
de 3r d’ESO, amb la qual es pretén apropar el centre educatiu al barri i fomentar la
participació familiar i la responsabilitat de la comunitat en l’educació dels adolescents.
[eng] This project analyzes Service Learning as a pedagogical resource that, through
processes of learning and service, allows students to work basic skills for their
personal development and for being able to live in a community. This is a methodology
that gives rise to de acquisition of significant learning through experience situatons,
breaking down the barriers of learning and participation. For this reason, the steps to
take to develop a Service LEarning are collected in this present project. A proposal for
intergenerational intervention with 3th ESO students is made from this collection, in
wich the aim is to bring the educational center closer to the neighborhood and to
encourage the participation of the family and the responsability that the community
has in the education of adolescents.