[cat] L’aprenentatge de l’expressió escrita ha tendit a vehicular-se a partir del coneixement de la norma gramatical i ortogràfica. Ara bé, el Currículum de l’Educació
Secundària Obligatòria a les Illes Balears (Decret 34/2015) adverteix que això no
és suficient i que per assolir la competència en comunicació lingüística és essencial dominar les propietats textuals.
Aquest Treball de Fi de Màster parteix d’una reflexió al voltant de la competència
comunicativa i de l’aprenentatge de l’expressió escrita tradicional. Aquesta reflexió continua amb una definició de la coherència i la cohesió, protagonistes
d’aquest treball, i amb el plantejament d’una sèrie de propostes metodològiques
per a treballar-les a l’aula: Seqüència Didàctica, parlar per escriure, etc.
De l’assimilació i la confluència d’aquests plantejaments metodològics, sorgeix
la proposta didàctica d’aquest treball, que té com a principal objectiu treballar la
coherència i la cohesió a partir d’una sèrie d’activitats. Aquestes activitats, concebudes com a mini-Seqüències Didàctiques, pretenen oferir recursos als estudiants que els permetin millorar la qualitat de les seves composicions escrites, a
partir de la interacció verbal entre els alumnes i la reflexió i l’ús lingüístics.