[cat] Aquest treball és en una proposta didàctica basada en les intel·ligències múltiples
aplicades a l’ensenyament de llengua estrangera. Compta primerament amb una part
de contextualització històrica on s’explica l’origen de la teoria de les intel·ligències
múltiples, creada per Howard Gardner al 1983. A continuació, s’analitza l’evolució de
la teoria en l’àmbit educatiu, la seva unió amb les competències bàsiques. Per una altra
banda, també inclou un recull de pautes per l’aplicació de les intel·ligències múltiples
a l’aula i l’anàlisi de diferents propostes didàctiques enfocades a la llengua anglesa.
Finalment una proposta didàctica basada enfocada a treballar un determinat contingut
de llengua anglesa, basada en la fusió de les Intel·ligències Múltiples i la Taxonomia
de Bloom.
[eng] This dissertation is a didactic proposal based on the multiple intelligences applied to
foreign language teaching. First, has a part of historical contextualization which
explains the origin of the Theory of Multiple Intelligences, created by Howard
Gardner in 1983. On one hand, the evolution of the theory in the educational field is
analysed with their union with basic skills. On the other hand, it also includes a
collection of guidelines for the application of multiple intelligences in the classroom
and the analysis of different didactic proposals focused on the English language.
Finally, a didactic proposal based on working on a certain English language content,
based on the fusion of multiple intelligences and Bloom's Taxonomy.