[cat] La participació i l‟aprenentatge dels alumnes amb NEE associades a discapacitat
auditiva no està exclosa d‟obstacles a l‟Educació Primària. Mitjançant la revisió teòrica, la
investigació dels recursos i estratègies que són necessaris perquè aquests puguin accedir,
aprendre i progressar com tots els infants. La importància de l‟intèrpret de llengua de signes,
les seves funcions i la seva realitat al Segle XXI, per poder conèixer tant les dificultats que es
troba aquest professional al seu entorn laboral com les barreres d‟accés a l‟aprenentatge i a la
comunicació que pot reduir amb el seu servei educatiu per facilitar la inclusió dels infants.
[eng] The participation and learning of students with special needs associated with audition
disabilities are not excluded from obstacles at elementary school. Through the theorical
revision, the resources research and the strategies that are needed to access, learn and
progress like all children. The sign-language interpreter importance, its functions and its
reality in the XXI century, to acknowledge the difficulties which this professional may
encounter in its work environment as well as the barriers to learning and communication that
can be reduced by its educational service to ease the children's inclusion.