dc.contributor |
Verger Gelabert, Sebastià
|
|
dc.contributor.author |
Chirivella Pascual, Irene
|
|
dc.date |
2020 |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-26T10:41:58Z |
|
dc.date.available |
2020-10-26T10:41:58Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-26 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/153958 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball té la finalitat de conèixer quins són els beneficis i les dificultats del treball per projectes i per ambients que presenta un infant amb TDA. També examinar els diferents recursos que utilitza l’infant dintre del centre per superar aquestes barreres de l’ensenyament-aprenentatge. A més d’analitzar les diverses adaptacions que s’han proposat per part de l’escola.
Per aconseguir aquests objectius, es presenta un marc teòric en el qual s’explica quals són les dificultats específiques d’aprenentatge i les seves tipologies. Després d’aquesta introducció, es fa una descripció més detallada sobre una de les DEA, concretament del TDA, els seus símptomes, la seva etiologia i la classificació.
D’una banda, es parla sobre les funcions de la figura del PT i de l’equip d’orientació del centre, ja que són els responsables de fer les adaptacions dels infants. D’altra banda, apareix un apartat on s’explica el treball per projectes i per ambients. Aspecte que permetrà analitzar els beneficis i les dificultats que ambdues metodologies presenten en relació amb l’infant que presenta TDA.
Per acabar el projecte, s’introdueix una anàlisi realitzada sobre un cas real d’un infant que presenta TDA i que es troba escolaritzat a un centre on fan feina per projectes i per ambients. Mitjançant aquesta anàlisi, es van explicant els beneficis i les dificultats que s’ha trobat el nin al llarg dels tres cursos que duu escolaritzat. Finalment, hi ha una conclusió i una discussió de la part teòrica i pràctica de l’estudi realitzat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The purpose of this present work is to get to know the benefits and the difficulties of working with projects in a classroom ambiance with children who have got TDA. Also, examine the different resources that a youngster can use at school in order to overcome educational barriers. In addition to this, analyzing the diverse adaptations that schools have proposed.
To reach objectives, there is an explanation regarding what specific learning difficulties mean and the different types that exist. After this introduction, there is a more detailed description of a particular LD, TDA and their symptoms, etiology and classification.
On the one hand, information about the function of therapeutic pedagogy and special needs teachers and what orientation teams do in schools is available, because both have the responsibility of helping children adapt. On the other hand, there is a section where working with projects in a classroom ambiance is explained. This aspect can be useful to analyze the benefits and the difficulties of these kinds of methodologies in relation to the child who has TDA.
To complete the project, its analysis is introduced and carried out as a case study in schools where children suffer. Here, benefits and difficulties are explained with their corresponding relevant facilitators for those found throughout the process. Finally, there is a conclusion and a discussion on the study’s theoretical and practical analysis. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Dificultats específiques d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Trastorn per dèficit d’atenció |
ca |
dc.subject.other |
Projectes |
ca |
dc.subject.other |
Ambients |
ca |
dc.subject.other |
Specific learning difficulties |
ca |
dc.subject.other |
Attention deficit disorder |
ca |
dc.subject.other |
Projects |
ca |
dc.subject.other |
Classroom ambience |
ca |
dc.title |
Els beneficis i les dificultats del treball per projectes i per ambients d'un infant que presenta TDA |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|