[cat] La sincronització sensoriomotriu resulta un element molt important dins el terme de
l’educació, com clarament s’observa durant l’etapa infantil. No obstant això, és durant tots els
nivells que s’hauria de anar treballant per tal de poder potenciar-ho i que cada individu en
pugui fer el millor ús durant totes les situacions quotidianes. Aquesta sincronització
sensoriomotriu pot ser treballada a tots els cursos a partir de la relació que presenten la música
i l’educació física.
La finalitat del treball de final de carrera consisteix en una proposta d’intervenció escolar
entre Educació Musical i Educació Física. Aquesta proposta es fonamenta en els diferents
elements que componen el currículum de l’educació primària, destacant-ne l’ús de les TIC.
Així, es presenta una sèrie d’activitats que ajuden a treballar aquesta relació del punt de vista
motivador, interessant i engrescador pels nens i nenes. D’aquesta manera es pretén que
l’aprenentatge sigui significatiu.
La proposta va dirigida a qualsevol personal docent que ja sigui o bé per l’àmbit de música o
bé per el de l’educació física, mentre sigui amb la intenció de treballar la importància de les
capacitats sensoriomotrius que s’han destacant anteriorment.
[eng] Sensory-motor synchronization is considered an important element in the world of education,
as is clearly observed during the early childhood. However, it is during all the stages that
work must be done in order to enhance it and that each individual can make the best use of it
in all everyday situations.
So working with children at all levels emphasizing this relationship / importance between
music and physical education can be very beneficial / interesting.
The finality of this project is to propose a school intervention between Music Education,
Physical Education and ICT, which will follow at all times the curricular elements of primary
education so that it can be carried out. So, this proposal contents several activities which aim
to work this disciplinary relation from a motivating, interesting and engaging way of view. In
this point it is pretended to generate a good learning.
It should be emphasized that the proposal is aimed at any teaching staff, either in the field of
music or in the field of physical education, whilst with the intention of working on the
importance of the sensorimotor capacities that we have been highlighting above.