[cat] El bullying és un fenomen social que ha existit al llarg de la història. Antigament, no
tenien tanta consciència, ja que la majoria de les escoles se centraven més a ensenyar
coneixements acadèmics ignorant així, la importància de l’educació emocional. Però
actualment, el sistema educatiu i la societat està essent més sensible respecte al
problema per la qual cosa les famílies i víctimes denuncien més els casos i pressionen
per obtenir solucions. Per aquest motiu, és important saber quin paper juga l’educació
emocional a l’hora de gestionar les emocions d’una manera positiva.
L’objectiu del Treball de Fi de Grau és reflexionar sobre l’assetjament escolar, els
afectes que provoca i la importància que té una bona educació en valors i emocionals
per saber controlar-nos davant una situació de bullying, així com una anàlisi dels plans
de convivència dels diferents centres per detectar el grau d’implicació d’aquests damunt
el pla i veure si són suficients per a la prevenció, detecció i intervenció d’aquest
problema.
[eng] Bullying is a social phenomenon that has existed throughout history. In the past, they
were not as aware as most schools were more focused on teaching academic knowledge,
thus ignoring the importance of emocional education. Buy at present, the education
system and society are becoming more sensitive to the problem, and this is why families
and victims report more and press for solutions. For this reason, it is important to know
what role emotional education plays in managing emotions in a positive way.
The aim of the Final Project is to reflect on bullying, the affections it causes and the
importance of having a good education in values and emotionally to know how to
control ourselves in the face of a bullying situation, as well as an analysis of the
coexistence plans of the different centers to detect the degree of involvement of these on
the plan and see if they are sufficient for the prevention, detection and intervention of
this problema.