[cat] La síndrome d’Asperger és un trastorn del desenvolupament que es basa principalment en deficiències persistents en la comunicació i interacció socials i en patrons restrictius i repetitius de comportament, interessos o activitats. Està present a la societat i s’inicia a la infància o adolescència i, per tant, la seva visibilització i valoració esdevenen fonamentals, així com una explicació i una intervenció adients, ja des d’edats primerenques.
La psicoeducació constitueix una via útil i els contes un bon recurs per treballar amb els més petits. Per aquest motiu, en aquest treball es presenta un recull de contes infantils sobre aspectes tan importants com la diferència, el respecte, l’acceptació dels altres... i altres contes sobre el TEA en general i la SA més específicament. A més, s’ofereix l’elaboració pròpia d’un conte psicoeducatiu sobre la SA i diverses sessions amb diferents tipus d’activitats relacionades amb la temàtica. D’aquesta manera, es pretén aconseguir una comprensió del trastorn, alhora que més sensibilització i inclusió dels infants que presenten aquesta necessitat educativa especial.
[eng] Asperger Syndrome is a developmental disorder that is based primarily on persistent impairments in communication and social interaction and on restrictive and repetitive patterns of behavior, interests, or activities. It is present in society and begins in childhood or adolescence and, therefore, its visibility and assessment are fundamental, as well as an adequate explanation and intervention, from an early age.
Psychoeducation is a useful way and stories are a good resource to work with children. For this reason, this paper presents a compilation of stories for children on such important aspects as difference, respect, acceptance of others... and other stories about ASD in general and AS more specifically. In addition, it offers the own elaboration of a psycho-educational story about the AS and several sessions with different types of activities related to the topic. In this way, the aim is to achieve an understanding of the disorder, as well as greater awareness and inclusion of children with this special educational need.