[cat] Aquest treball de final de grau d’Educació Infantil presenta l’art en les emocions dels infants.
L’objectiu és treballar l’educació plàstica a través de l’educació emocional, sempre tenint en
compte el joc. La meva intenció és demostrar que els infants poden desenvolupar moltes
habilitats, conèixer-se millor a ells mateixos, reforçar la seva personalitat i descobrir noves
emocions a través de les arts plàstiques. Per poder il·lustrar tot això, m’agradaria poder fer
una sèrie de propostes durant les pràctiques i així mostrar les actuacions dels infants a través
dels meus tallers. En aquestes activitats els nens tendran un objectiu en concret. Però, mentre
van experimentant, es podran veure aspectes emocionals i actuacions que probablement no
ens esperam d’un infant, ja que l’art fomenta la creativitat, desenvolupa la imaginació i obri
la seva ment. Els infants, a través de les seves obres seran capaços de transmetre i comunicar
totes aquelles emocions i actes que vulguin expressar i d’aquesta manera podrem observar i
documentar el que visualitzem d’ells.
Per començar, realitzaré un marc teòric explicant la relació que s’estableix en aquests dos
àmbits: l’art plàstic i les emocions o intel·ligències múltiples. D’aquesta manera, podrem
veure la importància que tenen en l’etapa infantil i tots els beneficis que aporta als nens per
poder construir la seva personalitat de cara al futur. Finalment, establiré diverses propostes
perquè els infants tenguin la possibilitat de treballar les seves emocions i els seus sentiments
a partir de l’art, ja sigui a través del ball, de la música, de la pintura o del teatre.
[eng] This final work of the Children's Education Department presents art in the emotions of
children. The objective is to work on plastic education through emotional education, always
keeping in mind the game. My intention is to show that children can develop many skills, get
to know themselves better, strengthen their personalities and discover new emotions through
the plastic arts. To be able to illustrate all this, I would like to make a series of proposals
during the practices and thus show the performances of the children through my workshops.
In these activities the children will have a specific objective. But, while they are
experimenting, they will be able to see emotional aspects and actions that we probably don't
expect from an infant, since art promotes creativity, develops imagination and makes it work.
Through their work, children will be able to transmit and communicate all those emotions
and actions that they usually express, and in this way they will be able to observe and
document what they visualise.
To begin with, I will make a theoretical framework explaining the relationship that is
established in these two fields: plastic art and multiple emotions or intelligences. In this way,
we will be able to see the importance that they have in the infantile stage and all the benefits
that it contributes to the children to be able to construct their personality with a view to the
future. Finally, I will establish different proposals so that the children have the possibility of
working on their emotions and feelings through art, and then through dance, music, painting
or theatre.