[cat] El present estudi es centra amb analitzar la utilització de les Tecnologies de la Informació i
Comunicació (TIC) en infants de segon cicle d’infantil que presenten Trastorn de l’Espectre
Autista (TEA). Per una part, primer es presenta una revisió de la literatura científica sobre que
són les TIC, la seva importància a educació infantil i els beneficis i inconvenients que tenen.
A continuació es fa una explicació sobre el TEA, criteris de diagnòstic i principals
característiques. Les TIC ofereixen als infants amb TEA una sèrie de beneficis com
l’estimulació dels sentits, una millora de les habilitats social i del llenguatge i comunicació,
per tal d’afavorir la seva integració i relació amb els altres. L’altra part del treball es centra en
un conjunt de diferents d’aplicacions educatives i una sèrie d’experiències concretes existents
sobre aquest tema.
[eng] The present study is focused on analysing the use of Information Technology and
Communication (ITC) with children of second cycle of infancy with Autism Spectrum
Disorder (ASD). First of all, I present a present a scientific literature review about the ITC,
the importance of ICT for children’s education and the benefits and disadvantages that they
have.
Secondly, I make a little presentation about the ASD, diagnostic criteria and main
characteristics.
The ICT offers all children with ASD a couple of benefits like the stimulating children
senses, an improvement of the social skills, language and communication, because we want to
improve a better relationship with the other people.
Finally, the last part of my project is focused on a set of different educational apps and a
series of concrete experiences on this subject.