[cat] L’assetjament escolar, també conegut sota el nom de bullying, és un problema actual i
generalitzat a les nostres aules, especialment entre els cicles educatius de primària i
secundària. Per aquest motiu, és necessari estudiar aquest fenomen amb profunditat,
realitzar diagnòstics als centres educatius, per presentar propostes preventives
psicopedagògiques. Així, aquest estudi de recerca, analitza la percepció d’una mostra de
docents d’educació primària de dues escoles diferents davant la problemàtica de
l’assetjament escolar. Per a la recollida d’informació s’ha emprat una adaptació del
qüestionari “Preconcimei” (Cuestionario sobre Preconcepciones de Intimidación y
Maltrato Entre Iguales). Els resultats confirmen la rellevància del problema de
l’assetjament escolar en els cicles de primària i la necessitat de que la comunitat educativa
estableixi programes per frenar aquest fenomen. Amb tot, l’estudi aporta informació
innovadora sobre la situació actual del bullying a les aules de primària, les necessitat
educatives per fer-hi front i algunes propostes de prevenció/intervenció. En aquest sentit
es proposa l’educació emocional com una eina eficaç per prevenir l’assetjament escolar.
[eng] Bullying is a current serious problem and it is generalized in our schools, especially
among the primary and secondary education cycles. For this reason, it is necessary to
deeply study this phenomenon, carrying out diagnoses in educational centres, in order to
present preventive proposals. Thus, this research study analyses the perception of a
sample of primary education teachers from two different schools on this matter. An
adaptation of the "Preconcimei" questionnaire (Cuestionario sobre Preconcepciones de
Intimidación y Maltrato Entre Iguales) has been undertaken to collect information. The
results confirm the relevance of bullying management in primary education cycles and
the need for the educational community to establish programs to stop this phenomenon.
In addition, the study provides innovative information on the current situation of bullying
in primary schools, the educational needs to tackle it and some proposals for
prevention/intervention. In this sense, emotional education is proposed as an effective
way to prevent school bullying.