[cat] El treball de fi de grau següent dóna a conèixer l’ús del sistema de comunicació bimodal per
fer front a la dificultat comunicativa dels infants que pateixen síndrome de Down (SD),
aprofundint en com combatre aquesta dificultat en les escoles ordinàries. Es realitza una
entrevista a un expert per saber en què consisteix l’ús del sistema de comunicació bimodal,
com s’utilitza i de quina manera s’ensenya als infants amb SD. També s’indaga en l’ús que es
fa a les escoles ordinàries, on sol desenvolupar-se entre l’infant amb SD i el mestre. Per això,
es planteja una proposta de millora que consisteix en la utilització integral del sistema
bimodal a les aules ordinàries, és a dir, que els companys del nin amb SD aprenguin a signar
el sistema bimodal. D’aquesta manera, es pretén aconseguir una major integració educativa
dels infants amb la síndrome a través de la facilitació de la comunicació dins les aules.
Aquesta proposta de millora s’enfoca en l’educació infantil, sobretot per infants de tres a sis
anys.
[eng] The following graduate thesis approaches the use of the bimodal communication system to
deal with the communication difficulty that children with Down syndrome (DS) have,
delving into how to confront this problem at the ordinary schools. An interview with an
expert is made, in order to find out what the bimodal system consists of, how it is used and
how it is taught to DS children. It is also investigated its use at ordinary schools, where it is
usually developed between the DS child and the teacher. Therefore, an improvement proposal
is proposed, which consists in the use of the bimodal system in ordinary classrooms, that is to
say, that the classmates of DS child learn to sign the bimodal system. In this way, the aim is
to achieve greater educational integration of children with the Down syndrome through the
facilitation of communication in the classroom. This improvement proposal focuses on early
childhood education, especially on children aged three to six.