[cat] Aquest treball consisteix en una petita investigació teòrica sobre la pedagogia Waldorf, des del seu naixement a partir del pensament antroposòfic de Rudolf Steiner, fins a la seva expansió internacional i la recepció a Espanya. També es fa una anàlisi dels trets principals que caracteritzen aquest sistema pedagògic, els seus fonaments ideològics i la seva metodologia. A més, es duu a terme una aproximació a l’aplicació pràctica del mètode a les escoles Waldorf a través de dues experiències a Mallorca (Escolasofia i Escola Waldorf Binissalem), per la qual cosa s’ha establert contacte amb els docents i pares d’alumnes. Finalment, es treuen unes conclusions enfocades principalment a comparar el mètode Waldorf amb l’escola tradicional, amb l’objectiu d’extreure aquells aspectes més positius que suposen un enriquiment a l’educació dels infants.
[eng] This work consists of a small theoretical research on Waldorf pedagogy, from its origins in Rudolf Steiner's anthroposophical thinking to its international expansion and its reception in Spain. It is also an analysis of the main features of this pedagogical system, its ideological foundations and its methodology. Furthermore, it is twofold to provide an approach to the practical application of the method to Waldorf schools is carried out through two experiences in Mallorca (Escolasofia and Escuela Waldorf Binissalem), and establishing contact with the teachers and parents of the students. Finally, some conclusions are drawn, focused mainly on comparing the Waldorf method with the traditional school, with the purpose of extracting the most positive aspects that contribute to an enrichment for the education of the children.