[cat] Aquest Treball de Final de Grau, del Grau d’Educació Primària pretén aportar, des de la reflexió, un seguit d’activitats didàctiques per fer de manera lúdica relatives al desenvolupament i l’adquisició de destreses sobre l’expressió oral, que es duran a terme a les aules de primària. La finalitat de plantejar tot aquest recull de propostes per dur a terme dins l’aula és per donar una visió de com es pot treballar l’expressió oral en que els alumnes es sentin motivats i en ganes d’aprendre; deixant de banda les angoixes i les males aparences que tenen sobre aquesta habilitat lingüística.
En les activitats, s’especificarà quins són els objectius específics, els continguts a tractar, la metodologia que es durà a terme i finalment quins criteris i elements d’avaluació s’empraran. Com s’ha esmentat anteriorment, les activitats seran plantejades per dur a terme a l’àrea de primària, encara que poden ser aplicades sense inconvenients a l’àrea d’educació infantil i a cursos superior amb la condició que els continguts estiguin adaptats a les situacions en què un es pot trobar.
En referència al marc teòric, ens centrem en l’evolució d’aquesta habilitat lingüística a les escoles, és a dir, quina visió es donava abans i quina visió ha anat adquirint als nostres dies. D’altra banda, un aspecte a destacar és la figura que adquireix el docent davant aquestes situacions de canvi, ja que cal observar la necessitat de fer èmfasi al desenvolupament d’una bona expressió oral, per tal que els alumnes, una vegada acabada l’etapa de primària, tenguin els fonaments bàsics per desenvolupar correctament aquesta habilitat que els acompanyarà duran tota la vida.
Posteriorment, passarem a explicar de forma detallada cada una de les activitats proposades. Per acabar, es farà una conclusió de com ha incrementat la importància de l’expressió oral a les aules i si realment els docents estableixen la importància que requereix l’expressió oral.
[eng] This work, references at the Work of End of Rank, of the Rank of Primary Nurture. During the writing of this, what pretends is to contribute a track of didactic activities, on the development and the acquisition of artistries on the oral expression that will carry out at the classrooms of primary. The purpose to pose all this compilation of proposals to carry out in the classroom is to give a vision of how can work the oral expression al that the pupils hear motivated to track learning, ceasing band the anguishes and the bad appearances that have on this linguistic ability.
At these, will specify which are the specific aims, the contents at treating, the methodology that will carry out and finally which criteria and elements of appraisal will employ. How it has mentioned anteriorly, the activities will be posed to carry out at the area of primary, although they can be applied without problems at the area of childish nurture and at superior courses always and when the contents are adapted at the situations at those that one can find .
Referent at the theoretic frame, center us at the evolution at that it has viewed affected this linguistic ability at the schools, that is to say, which vision gave before and which has gone acquiring at our days. For other band, one other aspect at excelling is the figure that acquires the educational in front of these situations of change since it is necessary to observe the necessity to make emphasis at the development of a nice oral expression, for such of that the pupils a time ended the stage of primary, can endow of the basic bedrocks to develop properly this ability that will accompany the ones will take all the life.
A time this, will pass at explaining of form detailed each one of the activities proposed. Finally, it will make a conclusion of how has increased at the classrooms and if really the educational establish the importance that requires the oral expression.