[cat] Aquest treball de fi de grau té com a objectiu analitzar la importància d’incorporar l’educació
emocional a les aules d’educació infantil i, per tant, conèixer les bases teòriques sobre les
quals es fonamentarà la proposta d’intervenció. Per a la realització d’aquesta proposta
utilitzarem el joc, ja que és el mitjà que fan servir els infants de manera natural per
expressar-se. Així doncs, treballarem sobre els conceptes d’educació emocional, consciència
emocional, el currículum i el joc.
Pel que fa al marc empíric realitzarem una proposta didàctica a un centre d’educació infantil,
més concretament, a una aula de P5. Es duran a terme una sèrie de sessions a partir de les
quals els alumnes podran identificar i conèixer les emocions bàsiques mitjançant el joc i
posteriorment, podrem avaluar els progressos dels infants.
[eng] The aim of this final degree project is to analyse the importance of incorporating emotional
education into the classroom and, therefore, getting to know the theoretical bases on which
the proposal of intervention will be based. In order to carry out this proposal, we will use
gaming, since it is the vehicle by which children can naturally express themselves. Therefore,
we will work on the concepts of emotional education, emotional awareness, curriculum and
games.
In order to do this empirically, we will make a didactic proposal to a childhood education
centre, more specifically, to a P5 classroom. Several sessions will be carried out from which
the students will be able to identify and get to know the basic emotions through play and,
later, we will be able to evaluate children’s progress.