[cat] El present treball ens aproxima a la Xarxa d’Escoles Públiques per la Renovació Pedagògica de Mallorca, un conjunt de cinc centres que lluiten per un canvi de mirada cap a la infància, el respecte cap als processos de vida del nin i sobretot que l’escola sigui la que s’adapti a ells i no que ells s’adaptin a l’escola. Té com a objectiu aconseguir un model educatiu completament nou que es basi en l’infant com a protagonista del procés d’ensenyament-aprenentatge.
A més, es farà una aproximació a tots els referents que, d’alguna manera, han tengut gran rellevància per a la Xarxa com a conjunt i per a cada un dels centres: Francesc Ferrer i Guàrdia, Rudolf Steiner, Maria Montessori, Alexander Sutherland Neill, Jean Piaget, Célestin Freinet, Lev Semionovich Vigotsky i Loris Malaguzzi.
[eng] This work bring us closer to “Xarxa d’Escoles Públiques per a la Renovació Pedagògica de Mallorca”. It is a set of five centers that fight for changing the childhood's image, respecting children's life processes and, above all, ensuring the school's adaptation to the kids. This plan aims at achieving a brand new educational model based on the infant as the principal subject of a teaching-learning method.
Moreover, some of those who were significant for both the Xarxa as a whole and each one od the schools will be presented: Francesc Ferrer i Guàrdia, Rudolf Steiner, Maria Montessori, Alexander Sutherland Neill, Jean Piaget, Célestin Freinet, Lev Semionovich Vigotsky and Loris Malaguzzi.