[cat] En aquest treball es presentarà una realitat que trobem a les aules de les escoles de l’illa d’Eivissa i dels alumnes amb la síndrome de Down. Farem un recorregut per la història per entendre què és l’educació inclusiva i com podem aconseguir la inclusió de tots els alumnes als centres educatius.
A més, analitzarem quines metodologies afavoreixen la inclusió de l’alumnat amb síndrome de Down, tenint en compte les seves característiques i l’estil d’aprenentatge que presenten. Aprofundirem en l’aprenentatge cooperatiu, i en altres estils metodològics, per donar resposta a les necessitats que presenten els alumnes i per eliminar les barreres que dificulten el seu aprenentatge i el seu desenvolupament en qualsevol context.
[eng] In this work we will present a reality that we find in the classroom of the Elementary Schools and students with Down's syndrome. We will take a look at history in order to understand what inclusive education is and how we can achieve the inclusion of all the students in our schools.
Furthermore, we will analyse which methodologies favour the inclusion of students with Down's syndrome, taking into account their characteristics and learning style. We will focus in the cooperative learning, and in other methodological styles, to give answer to the needs that the students present and to eliminate the barriers that make difficult their learning and their development.