[eng] This research presents a review of Content Language Integrated Learning (CLIL) in Spain as well as opinions of primary and high school teachers who at the present time use CLIL in a public, semi- private or private school in the Balearic Islands (Mallorca). Written and spoken interviews have been passed to get to know inside-information related to the real advantages and disadvantages CLIL has in the classroom. The results indicate that the majority of the teachers agree on the fact that it is an efficient methodology to teach foreign languages but remark that changes are needed. Overall, we can say that CLIL is a good innovative method to achieve the multilingual Europe but only if the aspects to improve are considered.
[spa] Esta investigación presenta el análisis de la metodología Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua Extranjera (AICLE) y AICLE en España además de la opinión de los maestros de primaria y secundaria que actualmente usan la metodología del AICLE en una escuela pública, concertada o privada en las Islas Baleares (Mallorca). Se han realizado entrevistas escritas y orales para llegar a conocer información interna relacionada con las ventajas y desventajas reales que tiene AICLE en el aula. Los resultados indican que la mayoría de los maestros están de acuerdo en el hecho de que es una metodología eficiente para enseñar lenguas extranjeras, pero señalan que se necesitan realizar cambios. En general, podemos decir que AICLE es un buen método innovador para lograr la Europa multilingüe, pero sólo si se consideran los aspectos a mejorar.