[cat] Avui en dia, detectem que a les aules no s'està treballant de manera adequada la geografia més propera en educació primària. En primer lloc, el que fa aquest treball és situar on els nens aprenen i com ho fan. Posteriorment s’analitzen diferents mapes mentals que ens serveixen com a informació rellevant per analitzar. Amb el que es fixa el treball és en veure si el nivell d’alfabetització geogràfica és adequat, si hi ha factors externs que influeixen i comprovarem si a nivell acadèmic estem adaptant l’ensenyament geogràfic a la manera d’aprendre dels nens. Recopilades i analitzades les dades, el treball arriba a la conclusió de que en aquest curs de sisè de primària no té un nivell adequat al seu curs. Com a conseqüència, es percep com el sistema acadèmic plantejat per l’estudi d’aquesta matèria no pareix influir en una progressió ascendent.
[eng] Nowadays, we detect that the nearest geography in primary education is not being worked on properly in the classrooms. First, what this work does is situate where children learn and how they do it. We then analyze different mind maps that serve as relevant information to analyze. The aim of the work is to see if the level of geographical literacy is adequate, if there are external factors that influence it and we will check if at the academic level we are adapting geographical teaching to the way children learn. Once the data has been collected and analyzed, the work concludes that in this sixth-grade course it does not have an adequate level for its course. As a result, it is perceived that the academic system proposed by the study of this subject does not seem to influence an upward progression.